Hur fungerar prenumerationen?

Vi erbjuder endast en löpande månatlig prenumeration. Vi levererar till Sverige, Norge, Danmark och Finland. Frakt inom Sverige är 29 kr per box, övriga länder ytterligare 99 kr per box.


På vilken dag debiteras mitt konto?

När du registrerar dig för en Pausbox/Lakritstorget prenumeration kommer ditt kort debiteras direkt för den första månaden, sedan alla följande elektroniska avgifter sker på 1:e dag varje månad tills du bestämmer dig för att pausa eller avbryta tjänsten.


När kommer min box?

Vi skickar ut boxarna den 25:e varje månad. Prenumeranter som startar efter den 1:e får sin första box följande månad.


Prenumeranter som startar efter den 1:e får sin första box följande månad. (t.ex. om du började din prenumeration på eller mellan den 2:e september och 1:e oktober kommer din första box i oktober).


Kan jag skicka en box som en gåva?

Självklart! Lakritstorget är en jättetrevlig och uppskattad gåva, även till dem som har "allt" måste äta!


Du går helt enkelt den "GE BORT" sida, och välj vilken typ av gåva du vill ge.


När du har skapat ett konto hos oss, kan du enkelt lägga till en ny mottagare adress under "Mina Adresser" i kundportalen. Och sedan under kassaprocessen , vara noga med att klicka på "Använd adress" efter att du har valt rätt mottagaradress.


Hur avslutar jag min prenumeration?

Den löpande månadsprenumerationen kan du avsluta eller pausa när som helst. Du gör detta genom att logga in på ditt "prenumerationskonto" och gå till "Mina Prenumerationer" sidan. Här hittar du alla dina aktiva prenumerationer och möjlighet att avsluta.


Observera att ditt betalkort kommer automatiskt att debiteras månadsvis, var tredje- eller sjätte månad (beroende på vilken prenumeration du valt) på 1:e dag varje månad. Om du aktivt avslutar din prenumeration efter denna dag av innevarande månad kommer din prenumeration (månadsvis, var tredje- eller sjätte månad) att fortsätta och nästa box(ar) skickas till dig.


Vad ska jag göra om jag fortfarande tar emot boxar efter att jag har avbrutit min prenumeration?

Detta händer ibland och vi förväntar dig att informera oss så snart du har fått en obetald box. Vi tillåter dig att behålla den första rutan utan kostnad, men varje efterföljande box som du fortsätter att ta emot kommer att bli debiteras till full pris, vi antar att du bestämde dig för att fortsätta prenumerationen hos oss tills du informerar oss annars. Avgifter kommer att ske retroaktivt när vi gör vår årliga redovisning.


När kommer min box?

Vi skickar ut boxarna i mitten av varje månad (15-22:e). Prenumeranter som startar efter den 1:e får sin första box följande månad.


Prenumeranter som startar efter den 1:e får sin första box följande månad. (t.ex. om du började din prenumeration på eller mellan den 2:e september och 1:e oktober kommer din första box i oktober).


Leverans och betalningsvillkor

Åldersgräns för beställning

Kunder under 18 år måste ha förmyndares tillstånd för att göra en beställning hos oss.


Ansvarsfriskrivning

Lakritstorget reserverar sig för moms-, valuta- och pris-ändringar samt andra prispåverkande faktorer som står utanför vår kontroll.


Lakritstorget är inte ansvarig för innehållet i produkterna som ingår i din Lakritstorget, det är varje enskild producent.


Se konsumentinformationen på förpackningen.


Lakritstorget reserverar sig mot eventuella tryckfel i texter, bilder och priser.


Vad ska jag göra om jag fortfarande tar emot boxar efter att jag har avbrutit min prenumeration?

Detta händer ibland och vi förväntar dig att informera oss så snart du har fått en obetald box. Vi tillåter dig att behålla den första rutan utan kostnad, men varje efterföljande box som du fortsätter att ta emot kommer att bli debiteras till full pris, vi antar att du bestämde dig för att fortsätta prenumerationen hos oss tills du informerar oss annars. Avgifter kommer att ske retroaktivt när vi gör vår årliga redovisning.




Vad kostar Lakritstorget?

Lakritstorget kostar endast 199 kr per månad.


Vilka länder levererar ni till?

Vi erbjuder frakt till Sverige, Norge, Danmark och Finland. Frakt inom Sverige är 29 kr per box, övriga länder ytterligare 99 kr per box.


Jag har inte fått min box, kan ni hjälpa mig?

Det kan ibland ta 2–5  arbetsdagar från det att boxen lämnar oss till att den är levererad. Har det gått längre tid än så får du höra av dig till oss. lakrits@pausbox.se 


Vad händer om någon produkt är skadad vid leveransen?

Vi gör allt vi kan för att säkerställa att allt är i perfekt skick när du får din låda. Men olyckor kan ske. Om olyckan har drabbat din box, kontakta oss via e-post på lakrits@pausbox.se inom 24 timmar från att du hämtat ut din box. Då ersätter vi dig med en likvärdig produkt.


Hur skickar ni boxarna?

Vi skickar boxar med Postnord Varubrev alltid transporten av varje Lakritstorget till din brevlåda. Om den inte går in i din brevlåda kommer du istället att få en avi till närmaste utlämningsställe.


Hur gör jag om jag vill returnera en box?

Hör av dig till lakrits@pausbox.se inom 5 dagar och berätta att du vill returnera och varför. Vi behöver även ditt namn, personuppgifter, kontaktuppgifter och gärna datum för när du gjorde din beställning.


Inom några dagar efter att du skickat din önskan att returnera boxen får du en adresslapp från oss, klistra den på originalboxen och posta den inom sju (7) dagar. Vi bet-alar tillbaka dina pengar, minus returfrakt, på samma konto som du betalade från när vi tagit emot boxen förutsatt att samtliga produkter är med i returförsänd-elsen.


Om du skickar tillbaka boxen utan en adresslapp från oss tar vi ut en administrativ avgift på 300kr, exklusive returfrakt. Så snälla, invänta adresslapp :)


Leveranser

Eventuella fraktavgifter visas direkt i samband med beställningen. För paket som inte hämtas ut fakturerar vi 250kr för returfrakt och administrationskostnader.


Leveranssätt

Samtliga leveranser sker med Postnord ”Varubrev”


Leveranser inom Sverige

Leveranstiderna ligger på 2–5 vardagar från angivet sändningsdatum, beroende på lagerstatus.


Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning p g a hög orderingång, lagerslut, förseningar från tillverkaren m.m.


Transportskadat gods

Kontrollera alltid din försändelse vid mottagandet. Alla transportskador ska omgående anmälas till transportören. Kontakta även oss på support@Lakritstorget.se


Om du vid uppackningen upptäcker att någon vara är skadad måste du kontakta Lakritstorget på support@Lakritstorget.se inom 24 timmar för eventuell retur.


Vi ska flytta, kan jag byta mottagaradress?

Självklart kan ni byta leveransadress. Skicka en e-post till oss med din ny leveransadress till lakrits@pausbox.se


Kommer boxar till min brevlåda?

Din Lakritstorget box skickas direkt hem till dig, om den inte går in i din brevlåda kommer du istället att få en avi till närmaste utlämningsställe. Har du/ni en postlåda kommer den med största sannolikhet att få plats.


Betalningar

Vi accepterar VISA och Mastercard samt för privat-personer inom Sverige. Vår sam-arbetspartner för alla betalningar är PayWhirl and Stripe.


Kreditkort

När du är har valt att betala med kort kommer du till PayWhirls säkra betalväxel för kreditkort. Sedan du fyll i fälten Kortnummer och Giltigt till (månad) samt Giltigt till (år). Kontroll sker av de uppgifter som har lämnats.


Sen Betalning

Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2% per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer.


PayWhirl/Stripe förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.